lørdag den 4. juli 2009

Drømmen der ikke vil gå væk

Kender du det?

En drøm, der bare bliver hængende flere timer efter man er vågnet..... som nu i nat, hvor jeg drømte en mærkelig drøm om 3 mennesker på en café. Jeg var den ene og de to andre kender jeg ikke. Vi sad og kiggede ud på den meget trafikerede gade lige uden for.
Nærmest en allé, der startede i et T-kryds lige uden for caféens vinduer og bare forsvandt i en lige linie mod horisonten.

Pludselig forvandlede vejen sig til en flod, med rivende, og meget blåt vand. For enden af floden steg og faldt vandet præcis som en rutchebanes forløb. Op/ned, dyyybt fald/hårdt op ad bakke. Langsomt/hurtigt og tilbage igen.

Tænker meget på, hvad den drøm vil fortælle mig.... ganske vist er mit liv turbulent lige nu, men jeg håber ikke det bliver ved, som i drømmen.

Er der noget jeg skal passe på? Er der noget jeg skal gøre? Ikke skal gøre?

Disse drømme, der forfølger mig hele formiddage, er ret ubehagelige, også selvom de ikke er mareridstagtige. Jeg længes efter en dyb, drømmeløs søvn mere end bare en enkelt nat en gang imellem.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar